Thursday, December 19, 2013

Bye-bye!

Yey!! definitely big achievement to us. Airees baru masuk 16mo and i berjaya wean off kan dia from her BFF :p 
tak sengaja pun sebenarnya. satu malam tu airees tertidur without her puting terus i decide nak sorok all her puting tu and stop kan je. today dah 2 weeks airees without her puting. heeeee
senang la wean awal. if nak tunggu 2-3yo i pulak pening. nk kena taruk kicap la kunyit la. nescafe la. dah jadi satu masalah besar pulak :p
hehehhe sowee mommies takde special tips la. i just sorok ja puting airees tu. terus dia lupa. mungkin la dia tercari-cari tapi tak reti nak mintak. to bad kekekkek :p



Tuesday, December 3, 2013

the terrible twos terrifying threes

Whoever called it the 'terrible twos' obviously didn't have a 3 YO! PERIOD!

Aidan was great through the 2 YO stage, but he has recently started the so called 'terrifying threes' phase. GAH *tarik rambut*

camne laaaaah nak deal with this phase?? huwaaaaa paling stress if pegi rumah my MIL. Ya Allah...rasa macam nak jadi HULK okay. GRRrrrr. my MIL plak not helping at. She'll say "Aidan, NO, Aidan, NO, Aidan, NO' and Aidan pulak bila orang cakap NO lagi laaa dia nak tunjuk terror. memang drama. Arghhhhhhhh STRESS!

If pegi rumah my mum tak pulak dia buat perangai. prolly kat rumah my mum ada banyak gila toys so dia takda masa nak buat perangai, whereby kat rumah my MIL toys memang disorok sebab taknak rumah bersepah. mula la lari sana lari sini, ketuk sana ketuk sini, lompat sana, lompat sini. so HMMMMM terpaksa la deal with his tantrum tu kan? what to do?

Kat our house pulak, jarang la dia buat perangai. tapi bila dia boring tu start la bully airees. kesian betul tengok mek airees tu. dah la kecik, kena bully pulak tu T_T

Oh lupa. lagi satu aidan ni sangat sangat sangat susah nak makan. I IS STRESS hokay! kat school teacher dia kata mana nasik 3kali tambah. kat rumah pandang nasik pun tak nak. minum susu je berbotol-botol T_T

I REALLY HOPE THIS IS NOT GOING TO BE HIS PERMANENT PERSONALITY! *finger crossed*

Cheeky! 




Tuesday, November 19, 2013

SURPRISEEEEEEE!

takda la surprise mana pun kan? most of my friends da tahu pun. especially kawan-kawan kat twitter. banyak betul i meroyan kat sana bahahaha. ampun ya kawan-kawan :p  
Nway, i dah nak masuk 21 weeks da pun. another +/- 19 weeks to go ;) oklah got to go now. will update MORE soon :D 


COMING SOON...MARCH 2014! 

Wednesday, October 30, 2013

i'm going to get FAT!

jyeah always expect the unexpected and be prepared :p

i've let the cat out of the bag on twitter bahahah will reveal it soon here. stay tuned ;)

Monday, September 9, 2013

aidan's birthday cake

good morning. how's your weekend everybody?raya dah habis..so it's time to slimkan badan balik. muahahahha :p
previous post i lupa nak mention kat mana i tempah aidan's cake kan? normally i tempah cakes kat http://jays-cakes.blogspot.com/ . she's good but this time i tempah kat tempat lain. heeeee
my friend, Sari yang introduce. i love his red velvet & butterscotch cakes. sumpah sedap tak tipu. macarons punnnnnnn sedap sangat. hari tu i've ordered cake: butterscotch, rv & choc.
rainbows macarons: salted caramel. aaaah sedap sangat. heeee puas hati. 



if you nak order his cakes or macarons you boleh follow his instagram @wahdi_farhad or like his fb page: Le Chouette Macaron. these are some of his cakes & macarons. cantik gila k. sesuai for hantaran oso

This is Barr's bday cake ordered by Sari. I suka peanut butter macarons & of cos the cake! 

photo credit: wahdi's IG
                             
photo credit: wahdi's IG
Last but not least, wahdi's famous hello kitty macarons!!!
hehe...oklah got to go. mek airees dah nak bangun jap lagi. tata...InsyaAllah I'll try to update more often :) resipi pun dah banyak hahahahhaa. will upload it here nanti ;-)