Monday, February 7, 2011

umrah & baby


Alhamdulillah, performing umrah with my 5 month young Aidan wasn't as difficult as i thought it would be *phewww* thank you to those who invented the baby carrier :) Everything went smoothly except bila dah saie yang no.5 tu i dah penat sangat coz sampai mekah we all terus je buat umrah & habis umrah at 3am!tu nasib baik tak ramai orang but I'm amazed, Aidan lansung tak cranky. tergolek-golek je tido dalam baby carrier tu.

Aidan & Izureen @ Masjidil Haram
Masa solat pulak, for the first few days tu my sis, Izureen yang tolong jaga Aidan *tq zureen* but then bila Aidan dah start nangis tu, my sis pon panic bila tak dapat nak pujuk so I have to stop my solat coz dah tak kusyuk dah pon. rugilahkan tak dapat nak solat berimam kat masjidil haram tu coz 1 solat di masjidil haram = 100,000 solat di masjid-masjid lain.

Anyway, masa i tengah dok pujuk-pujuk Aidan ni ada satu mak arab ni pass by & suruh i solat sambil dukung aidan. I pon tanyala mama bleh ke tak. My mum pon tak sure coz takot mazhab tak sama kan. So takpela, suruh je la zureen jaga. Then tiba-tiba ada satu kakak ni dok depan I, she's from KL jugak *oh no, lupa tanya nama* dia pon bawak baby & dia lagila sorang-sorang. So I asked her, camne dia solat & she explained. So here's the explanation camna nak solat sambil dukung baby, tapi I solat sambil duduk coz tak yakin time nak rukuk tu. Nanti cubala ye. practise makes perfect :)

Solat sambil dukung baby
pics from http://aiedasdzuliana.blogspot.com/
Here's a few photos from our 2011 umrah trip :)

@ KL Sentral Posing dulu sebelum check in :p
Tengah tunggu lift @ Hilton Tower Makkah 
 On the way to Masjidil Haram, Sempat lagi Mama & Tok Ma posing :p

Selepas solat subuh :)


Masjid Nabawi


Aidan & Tok Ma @ Masjid Nabawi
*ooops hp sengaja tersorok dalam pampers aidan.eheh masjid nabawi ni strict cket. no hp/camera allowed

Pekena Lamb Mandi @ Jeddah *Delicious!*

2 comments:

  1. wahh..aidan dh pegi umrah :)

    ReplyDelete
  2. Lovely place lovely people and lovely food it is simply awesome i wish i could be there. Although i have some good news about cheap umrah packages but i can't avail it right now so my brothers and sisters are welcome to get this package.

    ReplyDelete